Da Anders lå an til å stryke i matematikk skaffet han hjelp av en personlig lærer for å redde karakteren sin. Med hardt arbeid og en ny giv i faget klarte han å sikre seg en firer på karakterkortet.
Skulle du hatt en personlig lærer? Første time er uforpliktende og kostnadsfri!
Skjønte at han trengte hjelp
For mange ungdommer er skolehverdagen hektisk, og det kan være fort gjort å nedprioritere noe man egentlig burde ha hatt fullt fokus på. De fleste fag er avgangsfag allerede fra første året på videregående og krever at man legger inn full innsats fra start. Synes man faget er litt vanskelig i utgangspunktet er det lett å bli hengende etter. For Anders Saxhaug skulle det en strykkarakter i matematikk til for han tok tak. Han trengte hjelp til å komme seg gjennom pensum i tide til tentamen og en mulig eksamen.
Faren til Anders lette etter hjelp på nettet og kom over Learnlink. Med én-til-én undervisning kunne Anders få hjelp med akkurat de tingene han slet med, og god oppfølging underveis.
– Vi fikk tilbud fra lærere som var tilpasset vårt behov, slik at vi selv kunne velge den som passet best, forteller pappaen til Anders. Kort tid senere har Anders satt opp sin første time med Andreas, og de avtaler å møtes to til tre ganger i uken i tiden fremover.
– Det var så lett som å godta læreren, planlegge en tid og møte opp. Litt som facebook, bare at den nye vennen kunne hjelpe deg med matte, forklarer Anders.
Ble mer strukturert av undervisningen
Anders jobbet med matten hver dag på egen hånd, samtidig som han møtte Andreas for å få veiledning. På den måten klarte han både å dekke alt pensum han trengte å repetere, og få inn mengdetreningen som kreves for å bli god i matte.
– Skolen tilbyr ekstrahjelp fra eldre elever, men jeg trengte tettere oppfølging enn de kunne tilby. Dessuten kunne Andreas forklare oppgaver på forskjellige måter slik at jeg så sammenhenger bedre, noe som igjen førte til at jeg fikk en bedre forståelse for faget, sier Anders. Når man vil styrke karakterene sine er det viktig å jobbe målrettet og være tidseffektiv. Anders ble nødt til å stramme opp rutinene sine for å stå i matte.
– Med de satte ukentlige besøkene hadde jeg allerede fått mye mer struktur rundt skolearbeid, siden jeg visste når jeg skulle møte Andreas igjen. Da var det bare å få gjort matte i løpet av de dagene vi ikke møttes, sånn at jeg var klar med spørsmål rundt oppgaver jeg ikke forstod, fortsetter han.